miércoles, 13 de octubre de 2010

3.EKARPENA

ESKOLA PORROTA ETA MOTIBAZIOA

Gaztetxoen eta gazteen kexetako bat eskolara gogo gutxirekin joateko, motibazio falta izan ohi da, eskolan ematen diren gaiak interesgarriak ez direla behin eta berriz errepikatuz. Bideo honetan, motibazioaren inguruan mintzatzen da, zehatzago esanda ikasleak anitzak direla indartzen da eta egungo hezkuntzak horien eskariei ezin diela erantzuna eman.


http://www.youtube.com/watch?v=7-iSAjUQ4DY&feature=player_embedded

Ikasleen motibazioa dute aipagai lehenik eta behin, gure ustez hau delarik ondo jorratu beharreko gaietako bat. Ikasleek, ikasten ari direnak zerbaitetako balio dietela ikusi eta jakin behar dute, irakasleari zertarako balio duen galdetu eta honek ez dakit edo astronauta izan nahi baduzu beharko duzu erantzuten badio, ikasle horrek ez du inongo motibaziorik izango gai horretan, interesik ez duelako izango. Hauen motibazioa lortzeko, benetan beharrezkoak diren gaiak aukeratu behar dira, noski beti izango dira derrigorrezko batzuk, baina beste asko alferrik erakusten dira. Horrez gain, saioak ematea alde batera utzi eta saioak zuzendu egin behar dira eta beraien laguntzaile izan behar da, lana beraiei eginaraziz eta ez soilik entzutera behartu. Honetarako, metodologia aldaketa handia egin behar da, baina guztion artean lor dezakegu. Besteak beste, teknologi berriak erabil ditzakegu horretarako, frogatua baitago, teknologi berrien erabilpenarekin beraien motibazioak goruntz egiten duela eta hau erabili beharrean gara aurrerantzean, ikasleen benetako ikaskuntza landu nahi badugu. Gakoa, hauen erabilpen egokia nola lortu izango da, ikasleengandik nahi ditugun emaitzak lortu ahal izateko, baina horrek ez gaitu kikildu behar.

Bestalde, ikasleak ebaluatzeko irakasleek duten erraztasuna aipatzen dute eta egia da bakoitzaren egoera pertsonala askotan ez dela kontuan hartzen, baina azterketa batean ezin da kontuan hartu, jakina ez bada, ikasle horrek ezintasunen bat duela. Ezintasun horren berri irakasleak ez badu, ikasle bakoitzari eskaera maila ezberdina egitea, kurtsoa edo zikloa pasa ahal izateko nahikoa den bitartean behintzat egokia dela deritzogu eta are gehiago, egin beharrekoa hori dela uste dut, azken finean, bakoitzak bizi duen egoera oso ezberdina da eta bakoitzaren erraztasunak eta zailtasunak ere ezberdinak dira, eta hori kontuan hartu beharko litzateke.

Bukatzeko, gurasoek irakasleekiko duten ikuspegia aipatzen dute eta askotan irakaslea etsai bezala ikusten dutela aipatzen dute eta ez direla konturatzen proiektu komun batean daudela. Gure ustez askotan gertatzen da hau, baina gaur egun gertatzen hasi den zerbait da. Gaur egun, gurasoen jarrera oso babeskorra da beraien seme-alabekiko eta irakasleak erretolika botatzen badie edo zigortzen badu, guraso askoren jarrera irakasleari azalpenak eskatzea izaten da. Horrek garbi uzten du irakaslearekiko duten errespetu falta, beren hitza eta profesionaltasuna dudan jartzen dituztelarik. Hau ez da inondik inora ere onargarria eta alde horretatik gurasoen kontzientziazio falta nabarmentzen da, eskolarekin bat lanean aritzeko eta soilik eskolaren esku ez uzteko ikasleen hezkuntza, azkenean, beraien seme-alabak baitira.

Besterik gabe, hau da bideo honetan azaltzen diren iruzkin batzuei buruz dugun ikuspuntua.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Seguidores