miércoles, 13 de octubre de 2010

4.EKARPENA


Heziketa Fisikoko saioetan teknologia berrien erabilpena nahiko zaila iruditzen zitzaigun, baina power point hau aztertu eta ikusi eta gero, etorkizunean irakasle garenean, teknologia berri hauek saioetan nola erabili jakin ahal izan dugu. Modu honetan, ikasleen motibazioa eta ariketak egiteko gogoa indartuko lirateke, ariketa fisikoa egitea gustatzen ez zaien ikasleak ere parte hartuko zutelarik. 

http://www.slideshare.net/normale/santiagosesma-presentation

 Teknologia egunerokotasunean erabiltzen dugun tresna bihurtu da urte gutxiren buruan. Nork pentsa zezakeen orain dela ez urte asko, eskolako geletan ordenagailuak egongo zirenik? Ikasleek ikaskuntza ordenagailuen bidez burutuko zutenik? Hezkuntza “teknologizatuko” zenik?
Egia esan, orain arte pentsaezina zen ideia hori, baina gizarteak apustu zuzena egin du teknologiaren alde. Hori dela eta, garapen ikaragarria izan du eta izaten ari da, gogoan izan behar baita gaur modernoa dena, hilabete baten buruan jada zaharkitua dela. Gauzak horrela, beraz, etengabe garatzen ari den prozesua dela esan dezakegu, esperientziaren ondorioz hobetuz doalarik. 
Eskoletan antzeko zerbait gertatu dela esan dezakegu, izan ere, ordenagailuak ez ohiko esparruetara zabaldu dira. Lehenago aipatu dugu, hainbat irakasgai ordenagailuen bidez lantzen hasi direla, irakasgai horien artean heziketa Fisikoa dagoelarik.
Orain arte, irakasgai hau ez da teknologiari lotua egon, eta ziur aski batek baino gehiagok ez dio zentzurik ikusten saio hauetan teknologia erabiltzeari. Dena den, uste dutena baino garrantzi handiagoa du. Azken urteetan, kirolean, teknologia goi mailako kirolariekin erabiltzen zen, hauen errendimendua hobetzeko asmoz. Gainera, mota honetako teknologia nahiko garestia zen eta teknologia horri ahalik eta etekin gehiena ateratzeko, beharrezkoa izaten zen teknologia hori menperatzea.
Gaur egun ere, beharrezkoa da teknologia hau menperatzea, baina azken urteetan gizartean teknologia ugari erabili denez eta erabiltzen denez, honelako tresnak erabiltzeko jakituria eskuratu da. Horrez gain, eskuragarritasun maila handiagoa dago eta kirola praktikatzen duten pertsonekiko interesa piztu du. Izan ere, euren errendimendua hobetzeko tresna bikaina dute eskura, egun goi mailako kirolariek erabiltzen duten teknologia bera. Gauzak horrela, gauzak asko aldatu dira urte batzuen buruan, izan ere, lehen profesionalen esku zegoena, orain denen eskura dago. Hori, euren denbora librean kirola egiten duten pertsonentzat motibazio gehigarria da.
Hasieran aipatu dugu, egun gizarte honetako pertsona gehienek teknologia mota hau erabiltzen badakitela. Dena den, teknologia horri erabilpen zuzena nola eman erakutsi beharra dago. Horretarako, garrantzitsua da oso hezkuntza hori eskoletan ematen hastea, nahiz eta urte batzuen poderioz teknologia hori zaharkitua geratu. Hala ere, horrek ez dio axola, izan ere, eskoletan gai honekiko interesa pizten bada, ondoren ikasleek euren kabuz jarraituko dute gai hau lantzen.
Gauzak horrela, Lasarte-Oriako Landaberri institutuak Teknologia Berriak erabiltzeari ekin dio Heziketa Fisikoko saioetan. Euren asmoa teknologia bidez, ikasleak motibatzea eta prestakuntza ematea da. Horrez gain, irakasleek, ikasleen maila fisikoa zein den jakin dezakete, hau da, proba batzuk eginaz, ikasle horrek duen errendimendua jakin dezake irakasleak. Hau oso baliagarria zaio irakasleari saioak prestatzerako orduan, izan ere, erabili beharreko intentsitate maila mugatzen laguntzen dio. Horrez gain, ikaslearen ebaluazioa egiteko ere oso baliagarria zaio irakasleari.
Saioari dagokionez, kirol bateko hainbat jaurtiketa edo arau azaltzeko oso aproposa da ordenagailua, kirolari profesionalen bideoak eta irudiak jar daitezke eta. Horrez gain, saioan musika erabili daiteke ikasleak motibatzeko, honek euren jarreran eta errendimenduan eragingo duelarik. Horrez gain, ikasleek eurek euren autoebaluaketa egin dezakete, izan ere, Excell-eko programa baten bidez, ikasleek euren emaitzak sartu eta ordenagailuak 0-tik 10-era puntuazioa ematen die, ikasleen ahalmena kontuan izanik. Honela, ikaslearen garapena ikus dezakegu saioak aurrera doazen neurrian.
Erabilgarria izan litekeen beste aspektu bat, argazki kamera edo bideoa litzateke. Modu honetan, esaterako luzera jauzia egiteko, pausuak nola egin dituzten eta nola egin zitzaketen ikusi dezakete. Ondoren, hori behatuz egindako akatsa hobetzeko. Horrez gain, ikasleren bat lesionaturik balego, ikasle horrek aterako lituzke argazkiak eta beraz, ikasle horrek zeregina edukiko luke, gelako partaide sentituko litzateke.
Gainera, moodle plataformaren bitartez, informazio gehigarria txertatu dezakegu, hau ikasleentzat interesgarria izango delarik. Izan ere, modu honetan saioan lantzen ez diren gaien inguruko informazioa publikatu daiteke, ondoren sarean hori eztabaidatzeko. Honela, ikasleek azken egunetako berriak jakingo dituzte eta eztabaidatzeko gaitasuna garatuko dute.
Gauzak horrela, Heziketa Fisikoko saioetan teknologia erabiltzea onuragarria da. Landaberri institutuan behintzat oso gustura daude lortutako emaitzekin, izan ere, ikasleek interesa erakutsi dute. Interes hau ona dela kontuan izan beharra dago, modu honetan etorkizunean teknologia hauek erabiliko dituztelako eta egun dagoen gazteen gizentasunarekin amaitzeko bidea izan daitekeelako. Ezin baitugu ahaztu, azken hamarkada honetan, sedentarismoa dagoela gazteen artean eta ehuneko kopuru kezkagarri bat gizena dela. Modu honetan, pertsona horien interesa bereganatu dezakegu ariketa fisikoa egiteko eta arazoarekin amaitzeko.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Seguidores